02.10.2022| ŚWIĘTYCH ANIOŁÓW STRÓŻÓW.

ŚWIĘTY ANIELE, STRÓŻU MÓJ

Stróżu mej duszy, mój Skarbie, mój Aniele,
Dziękuję Ci, że przy mnie jesteś, 
Nigdy nie zdołam Ci się odwdzięczyć, 
za Twe wsparcie, orędownictwo i za opiekę. 

Gdy niebezpieczeństwo się zbliża, 
Gdy się lękam i boję, 
To zaraz na pomoc Cię wzywam, 
Mego Przyjaciela, który zawsze jest obok.

Ciebie, drogi Przyjacielu Bóg dał mi za Stróża, 
Byś pilnował mnie, prowadził, upominał, 
Byś mnie do mego Pana zbliżał. 

I zaraz, gdy Cię wzywam, to Ty się pojawiasz,
Bronisz przed złem, walczysz za mnie,
Z anielską cierpliwością do serca przemawiasz.

Dziękuję, że trwasz przy mnie, bronisz mej duszy,
Walczysz o mnie co dzień, 
Bym zbliżał się do mego Stwórcy. 

A ja tak często bywam ślepy i głuchy,
Gdy mnie wołasz, upominasz, 
Bym złego nie słuchał, bym pilnował swej duszy.

Przepraszam, że tak często lekceważę Twe napomnienia, wybierając podszepty złego,
Odrzucając Twe natchnienia.

Prowadź mnie proszę po tej drodze życia, 
Bądź mym doradcą, opiekunem, 
Spraw bym zawsze Cię słuchał. 

Stań mi na drodze, gdy zajdzie taka potrzeba,
Upominaj nieustannie i odwagi dodawaj,
By żyjąc święcie, miłością do ludzi, mógł na Niebo zasłużyć. 

Aniele mój kochany, czuwaj nade mną nieustannie,
Pomagaj mi w czystości me serce zachować, 
Działaj tak w mym życiu, bym mógł Bogu się podobać. 

W godzinie śmierci, trzymaj mnie proszę mocno za rękę, i nie zostawiaj mnie samego, chcę wtedy poczuć Twą Anielską opiekę. 
Aniele Stróżu, bądź przy mnie zawsze i wszędzie, 
Aż doprowadzisz mnie do Ojca Niebieskiego, 
bym razem z Tobą, Aniołami i świętymi w Niebie, wychwalał Boga w Trójcy Świętej Jedynego. Amen.



Komentarze

Popularne posty